עיסוי לנשים בהריון

בתקופת ההיריון, נשים מוותרות על הרבה מאוד דברים קטנים ומהנים – כמו סושי, יין ועוד מגוון פעילויות שצריך לשים על "פאוז" ל-9 חודשים הבאים. אנחנו מקבלים הרבה את השאלה: האם מותר לעשות מסאז' בהיריון והתשובה היא כן.  בשנים האחרונות יותר ויותר נשים מכירות ביתרונות של עיסוי בהיריון. פעם זה היה נתפס כסוג של טיפול אלטרנטיבי, אולם היום זו הפכה להיות דרך פופולרית לנשים רבות להפחית את האי נוחות בהיריון. מחקרים שונים כבר מראים שסוגים מסוימים של עיסוי יכולים להועיל מאוד לנשים בהיריון בגלל שהם מספקים מגוון רחב של יתרונות בריאותיים.

עיסוי לנשים בהריון

גם בתקופת ההיריון, את יכולה להרשות לעצמך להתפנק וליהנות מעיסוי מרגיע במיוחד. אחרי הכול, זו אחת התקופות המיוחדות בה הגוף שלך עובר שינויים ועושה מאמצים רבים כדי להביא את התינוק שלך לעולם. נשים רבות חוששות לעשות עיסוי בגלל האמונה שזה עשוי לפגוע איכשהוא בהיריון, אבל כאמור, עיסוי יכול להקל על הרבה תופעות לוואי ולשפר את חווית ההיריון שלך. יחד עם זאת, חשוב לעשות זאת במקום שמחזיק במעסים מקצועיים עם התמחות בעיסוי לנשים בהיריון וכן להתייעץ תמיד הרופא שלכן לפני.

מה הם היתרונות של מסאז' בהיריון?

ישנם מספר יתרונות בריאותיים שעיסוי לנשים בהיריון יכול להביא, הנה כמה מהם:

  1. איכות שינה משופרת – מסאז' בהיריון יכול לסייע לייצור מוגבר של הורמון המלטונין ותרכובות הסרוטונין בגוף. כתוצאה מכך, נשים רבות מדווחות על כך שהן ישנות טוב יותר במהלך הלילות ויש השפעה כללית טובה על הגוף.
  2. מוריד את רמות הלחץ והחרדה – קורטיזול מכונה גם כהורמון הלחץ. כאשר נשים בהיריון עושות עיסוי נכון, רמת הקורטיזול בגופה מופחתת באופן משמעותי. זה מאפשר לה לחוות הורמונים טובים אשר משפרים את מצב הרוח, את החיוניות ואת החסינות.
  3. מפחית נפיחות במפרקים – בצקת היא מונח רפואי לנפיחות בעיקר במפרקים. מדובר בתופעה יחסית שכיחה במהלך ההריון, והיא נגרמת עקב לחץ שנוסף על כלי הדם ומצטבר שם. על מנת להוריד את הצטברות הנוזלים במפרקים נפוחים, מומלץ לנשים בהיריון לעשות עיסוי לפי הצורך.
  4. מקל על כאבי שרירים והתכווצויות – נשים בהריון בדרך כלל מרגישות כאבי שרירים והתכווצויות במקומות שונים בגוף: בגב התחתון, ברגליים, בידיים, בבטן ועוד. תחושה זו בדרך כלל נובעת בגלל מתח שרירי ופעילות מוגברת של נוירונים מוטוריים. באמצעות מעסה מומחה ומנוסה בעיסוי הריון ניתן להפחית את הכאבים ולהרפות את כל השרירים.
  5. מוריד את הסיכון ללידה מוקדמת – מחקרים הראו כי אימהות בהריון שקיבלו טיפול עיסוי לפני הלידה באופן קבוע, היו בעלות סיכויים נמוכים לחוות לידה מוקדמת בהשוואה לנשים שלא עברו עיסוי לאורך כל ההריון.
  6. מפחית את הורמוני הלחץ של התינוק – מלבד עזרה לאם ההרה, עיסוי גם מוריד את הורמוני הלחץ אצל התינוק. מחקרים הראו כי עיסוי משחק גורם חיוני בהעלאת רמות הקורטיזול של התינוק, גם אם הוא עדיין נמצא ברחם אמו. מסיבה זו, ניתן לומר כי אימהות אינן היחידות שמקבלות את היתרונות הבריאותיים של עיסוי הריון.
ספא לנשים בהריון

אז בשורה תחתונה – האם מותר לעשות מסאז' בהיריון? קצת על בטיחות ואמצעי זהירות

עיסוי לנשים בהיריון הוא מותר, אבל (ויש אבל גדול), לנשים עם היריון בסיכון גבוה ובעיות שקשורות להיריון כמו לחץ דם גבוה, רעלת או סוכרת הריונית אסור לעשות עיסוי. 

איזה עיסויים אסורים בהריון?

בנוסף, ישנם סוגי טיפולים שלא מומלצים לנשים הרות כמו טיפול רקמות עמוק, אבנים חמות וכל טיפול שמערב מגע אינטנסיבי מדי וחום (גם שמן לעיסוי שחומם מחוץ לתחום).

מטפל מוסמך יבקש ממך למלא טופס הצהרה רפואית ובמקרים מסוימים גם אישור מהרופא המטפל שלך. עליך לספק מידע על מצב בריאותי כללי, תרופות, אלרגיות והיסטוריה משפחתית. פרט חשוב נוסף זה כשמחפשים ספא לנשים בהיריון לבדוק שיש שם מטפלים מוסמכים בעלי הכשרה בעיסוי לפני לידה – כך שהם ידעו בדיוק מה גופך צריך ואילו טכניקות בטוחות לשימוש. מטפלים מנוסים ידעו מאילו אזורי בגוף יש להימנע בהתאם לשלב ההיריון שאת נמצאת בו.

נקודות לחיצה אסורות בהריון

איזה נקודות לחיצה אסורות בהיריון?

יש נקודות מסוימות שמומלץ להימנע מהם במסאז' היריון, כמו לדוגמה בקרסוליים ובפרקי כף היד. לחיצות חזקות מדי עלולות לעורר תגובה בשרירי האגן וכן בירכיים. מעסה מקצועי ידע להכיר את הצרכים המיוחדים של גופך וידע להימנע מהאזורים הללו.

מאיזה שבוע אפשר לעשות מסאז' בהיריון?

הרופא שלך עשוי להמליץ לך להימנע מטיפולי עיסוי במהלך השליש הראשון שלך, לרוב ההמלצה היא להתחיל עם עיסוי היריון החל משבוע 14.

עיסוי לנשים בהיריון בספא דן קיסריה – חוויה מושלמת לך ולאוצר הקטן שבתוכך

אנחנו מזמינים אותך להגיע לג'ה ספא במלון דן קיסריה ולצלול לתוך חוויה קסומה וייחודית עם המון פינוקים. אנו מעמידים לרשותך מעסים מקצועיים בעלי הכשרה לטיפול בנשים הרות, כך שתוכלי להיות בטוחה שאת בידיים הטובות ביותר. אנו משתמשים בחומרים משובחים ונצמדים לכל כללי הזהירות הנדרשים כדי להבטיח לך עיסוי מהנה, נעים וללא סיכונים.

יצירת קשר

להזמנת טיפול מפנק